دومین سند هراس «نظام» از «انتخابات آزاد»

خبرگزاری نظامی- امنیتی فارس که ارتباط بسیار نزدیکی هم با سپاه پاسداران دارد، دومین سند هراس » نظام» از چشم انداز«انتخاب آزاد» را منتشر کرد.

چند روز بعد از اینکه یک مقام مسئول وزارت کشور رسما اعلام کرد که منشاء هراس رهبر جمهوری اسلامی از «انتخابات ازاد» کنفرانس پراگ است، خبرگزاری فارس با انتشار یک» گزارش تحلیلی» کوشید این » هراس» را مستند سازد.

این » گزارش تحلیلی» که » انتخاب آزاد» خواندن آن رابه همگان توصیه می کند، یک نمونه تکراری سناریو نویسی امنیتی و بهم بافتن زمین و زمان برای رسیدن به تحلیلی است که علاوه بر هراس سنگین و تلاش برای رهایی از سایه سنگین » انتخابات آزاد»، از اوج بی خبری تهیه کنندگان آن پرده بر می دارد.

«گزارش تحلیلی» می کوشد «انتخابات آزاد» را » واژه جدیدی » معرفی کند که همین روزها » ابداع» شده است. تهیه کنندگان این «سند» حتی اطلاع ندارند که دست کم 19سال است که این عبارت در متن فرهنگ سیاسی جهان حضور دارد . منشاء عبارت » انتخابات آزاد» ١۵۴ مین اجلاس شورای بین المجالس (پاریس، ٢۶ مارس۱۹۹۴) است که اصول اولیهً انتخاباتی را تعریف کرده و در منشوری به نام «اصول انتخابات آزاد و منصفانه» به تصویب ملل جهان از جمله جمهوری اسلامی رسانده است. بیانیه مربوطه به اتفاق آرا در قطعنامهُ ۱۹۰-/ ۴۹ سازمان ملل متحد در ۲۳ دسامبر۱۹۹۴ گنجانده شده وهمه ملل عضو سازمان را (از جمله جمهوری اسلامی ایران) به رعایت آن ملزم کرده است.